6 Steps Til En Optimeret LinkedIn Profil

6 Steps Til En Optimeret LinkedIn Profil

En optimeret LinkedIn-profil øger din synlighed og tiltrækker flere kunder, hvilket fører til mere indtjening.

Hvorfor skal jeg have en optimeret LinkedIn profil?

En optimeret LinkedIn-profil = bedre konvertering.

Bedre konvertering = flere kunder.

Flere kunder = flere 💸💸💸

At få din LinkedIn-profil optimeret af en professionel kan koste dig 5.000kr-10.000kr.

Her er en trin-for-trin guide til, hvordan du kan opnå samme resultat ved at gøre det selv.

Og betale 0kr for det.

Der er 6 ting, du skal have styr på for at få din profil til at skille sig ud.

  • Et godt profilbillede
  • Et godt cover-billede
  • En fængende overskrift
  • Et personligt link med CTA
  • En god fremhævet sektion
  • En sælgende "Om"-sektion

Lad os gennemgå dem én for én.


1. Et godt profilbillede

Det er ikke så svært at se, hvorfor du har brug for et godt profilbillede.

Din LinkedIn-profil er din landing page. Behandl den sådan.

Du ville jo heller ikke ønske, at din hjemmeside så uprofessionel ud.

Så. Sørg for at få et billede af høj kvalitet af dig selv.

Dit ansigt skal dække det meste af billedet, da du ønsker, at folk skal kunne se, hvordan du ser ud, når du kommenterer og lignende.

Ideelt set ville du gøre baggrunden monokromatisk for ikke at trække fokus fra dit (smukke) smil.

Ja, du læste rigtigt.

Et smil skader ikke.

Du kan fjerne baggrunden i værktøjer som Canva.

2. Et godt cover-billede

Dit cover er din gratis annonceplads på LinkedIn.

Men du har stadig kun et billede af dit firmanavn og logo..

Det er tid til at ændre det:

Det her er n af de bedste LinkedIn-creators cover. Jeg slørede hans ansigt, så vi kan fokusere på hans forsidefoto. (Hvis du allerede ved, hvem det er; godt for dig, du følger de rigtige mennesker😎)

Se hvordan han har et par ting kørende her:

Et fængende spørgsmål - Han har vækket din nysgerrighed

Et klart resultat, hvis du følger ham - LinkedIn Vækst

Call to action - Gå ikke glip af en post

Og sidst men ikke mindst - han har SOCIAL PROOF.

Hvis du kan kombinere disse ting i et forsidefoto, er du allerede kilometervis foran 99% af dine konkurrenter.

3. En god overskrift

Lad os nu lave en god overskrift.

Denne skabelon er nok den nemmeste at følge:

"HVEM hjælper du med HVAD og HVORDAN | SOCIAL PROOF | BESKÆFTIGELSE"

Dette er en god skabelon, men du kan altid eksperimentere med forskellige.

Jeg anbefaler, at du finder inspiration fra andre profiler, du kan lide.

Et eksempel kunne være: 

"Jeg hjælper founders med at booke 3-5 leads om ugen på LinkedIn gennem Social Selling | +300 møder booket | CEO @ Dit Firma"

4. Et personligt link med CTA

Måske vidste du det ikke, men LinkedIn lader dig tilføje et personligt link.

Det er bogstaveligt talt det, folk kan klikke på for at besøge din hjemmeside, nyhedsbrev, blog, kalender osv.

Her laver mange den fejl, at de bare indsætter et almindeligt URL.

Prøv i stedet at skrive et lille blødt CTA, der giver folk lyst til at klikke.

Lad os tage eksempel. Hvilket link ville du helst klikke på? 

  • https://www.dinvirksomhed.dk/
  • Klar til flere møder i bogen?

Se, det er jo ikke så svært.

5. En god "featured" sektion

Nu videre til din "featured" sektion.

Lad os tage eksemplet med Mr. Jasmin Alić:

Ja, det er fyren fra før. Glemte jeg at sløre hans ansigt? Eller var det bare dovenskab denne gang? 👀

Formålet med din featured sektion er, at lede dine seere direkte til dine tilbud.

Gør det simpelt for seeren:

  • Sæt et link til din kalender
  • Fremhæv dit bedste case study
  • Fremhæv dit bedste opslag for autoritet

Eller eller eller.. Hvad med bare at gøre det hele?

6. En god "about" sektion

Okay, så for "about"-sektionen vil jeg efterlade dig med det bedste framework nogensinde:

  • Fortæl din historie
  • Ram din målgruppe
  • Adressér problemet
  • Vis løsningen og resultatet
  • Call-To-Action

Den kloge læser vil bemærke noget velkendt ved denne ramme.

Det er den gode gamle AIDA-model.

Her er et eksempel:
“Hvis du er en travl virksomhedsejer er du nok:

  • Træt af at skrive LinkedIn-opslag
  • Har ikke tid til at skrive LinkedIn-opslag
  • Ved ikke, hvad du skal poste på LinkedIn
  • Forstår ikke, hvordan man bruger LinkedIn godt
  • Har ikke selvtilliden til at skrive LinkedIn-opslag

Du kan være alle 5. Du kan være kun 1.

Hvorfor betyder det noget?

Fordi, LinkedIn er hvor det sker lige nu.

Og der er stadig mindre end 2% af brugerne, der poster indhold på LinkedIn.

Hvilket betyder, at det aldrig vil være nemmere at skille sig ud end det er lige nu.

Tror du mig ikke?

Her er 5 ting, virksomhedsejere har sagt, at LinkedIn hjælper dem med:

  1. At tiltrække talent
  2. At skille sig ud fra konkurrenterne
  3. At skabe opmærksomhed for brand og sig selv
  4. At kommunikere, hvad virksomheden gør bedre
  5. At skabe opmærksomhed, så kunderne ved, hvor de kan finde dem

Bare det at poste, gør alle disse ting og mere til.

Men du har ikke tid til det...

Du er for travlt optaget med andre ting som, jeg ved ikke, at drive din virksomhed.

Så hvad sker der nu?

Vi skriver dine LinkedIn-opslag for dig.

Vi har genereret over 1.000 leads på LinkedIn og over 100 opslag til folk som dig.

Bare i 2024, har vi haft en finger i spil for mere end 300 møder.

Så godt virker LinkedIn, når dine opslag er godt skrevet.

Jeg mener, nyttigt indhold. Skrevet af en rigtig tekstforfatter. Som udnytter menneskelige følelser, velafprøvede skabeloner og dine kunders pains for at opnå reelle resultater.

Så, din beslutning er denne:

A - Vil du sidde og gøre ingenting og vente på, at dine konkurrenter finder ud af LinkedIn?

eller

B - Vil du sidde og gøre ingenting, mens vi giver dig en stemme, skaffer dig leads og forbedrer dit brand på LinkedIn?

Tag dig god tid - lad mig vide, hvilken det bliver.

A eller B.

Hvis du vælger B - så send mig en besked med 'jeg er klar' og lad os gøre det.

Vi tales ved”

Opsummering

En optimeret LinkedIn-profil øger synligheden og tiltrækker flere kunder, hvilket fører til mere indtjening. Professionel optimering kan koste mellem 5.000kr og 10.000kr, men det kan gøres gratis ved at følge disse trin:

  1. Få et godt profilbillede: Dit ansigt skal være tydeligt, og baggrunden bør være enkel.
  2. Lav et imponerende cover: Brug catchy spørgsmål, klare resultater, CTA og social proof.
  3. Skriv en fængende overskrift: Beskriv hvad du gør, for hvem, og hvordan, samt social proof og din beskæftigelse.
  4. Tilføj et personligt link: Sørg for at det ser pænt ud og har en CTA.
  5. Optimer din "featured" sektion: Link til din kalender, case studies, topopslag osv.
  6. Skriv en sælgende "about"-sektion: Fortæl din historie, målret din målgruppe, adressér problemer, vis løsninger og tilføj en CTA.

Har du brug for hjælp til noget af ovenstående, så send os en besked og lad os hjælpe!

6 Steps Til En Optimeret LinkedIn Profil

Anders er LinkedIn Certified Marketing Insider, og deler glædeligt ud af sine tips på LinkedIn 👋🏼